Strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Na zrobienie dobrego wrażenia nie mamy wiele czasu, najwyżej kilka sekund, gdyż tyle właśnie daje nam potencjalny klient nim zdecyduje czy pozostanie na stronie czy opuści ją i uda się gdzie indziej.
Dobra strona internetowa, to jednak nie tylko ładna grafika czy poprawnie napisane teksty. To coś więcej, coś co często niewidoczne jest na pierwszy rzut oka, czyli np. czytelna architektura informacji, odpowiednio ustawione znaki informujące o tym gdzie waśnie jest, odpowiednio ustalona interlinia czy czytelna i dobrze dobrana czcionka. Zastanawiali się Państwo kiedyś dlaczego niektóre strony internetowe zdobywają popularność podczas gdy inne są opuszczane w chwilę po ich „odpaleniu”?
Czy odwiedzili Państwo swoja stronę www lub najczęściej odwiedzane przez siebie strony internetowe np. na smartfonie lub na tablecie? Jak się na nich nawiguje, przegląda zawartość? Czy działają poprawnie i umożliwiają przyjemne zapoznanie się z ofertą? Być może okaże się, że są nieczytelne i zielone tło nie zdaje egzaminu na ekranie smartofna?
Projektowanie to tylko jeden z wielu etapów tworzenia strony internetowej. Kolejnym z nich jest odpowiednie zaprogramowanie projektu graficznego, zgodnie z obowiązującymi standardami. Na samym końcu procesu produkcyjnego jest konieczność przetestowania witryny na wielu, fizycznie istniejących urządzeniach, takich jak telefony różnych marek z różnymi systemami, np. Android, Windows czy iOS, tabletach z ekranami o różnej wielkości, a w końcu na ekranach komputerów, laptopów i telewizorów.