Czy masz wrażenie, że reklamy w Internecie “chodzą” za Tobą? Jeśli tak, doświadczyłeś remarketingu.
Remarketing jest reklamą umożliwiającą dotarcie do osób, które odwiedziły już nasz serwis internetowy. Dzięki zaawansowanym algorytmom Google, mamy możliwość wyświetlania konkretnych reklam określonym odbiorcom. Ciekawym zastosowaniem banerowej kreacji remarketingowej może być wyświetlanie okazjonalnych życzeń klientom, którzy w przeszłości odwiedzili Twoją stronę. Taki zabieg pozwoli przypomnieć o nas, jednocześnie budując rozpoznawalność i zaufanie do firmy.
Użytkownik, który trafił na stronę, zostaje “oznaczony” specjalnym ciasteczkiem. Następnie, gdy ogląda inne strony w internecie, i trafi na stronę będącą w sieci reklamowej Google, to zobaczy specjalnie dla niego przygotowane reklamy. Dzięki algorytmom, które śledzą ruchy użytkownika w witrynie, znamy jego zachowania, tzn. wiemy jakie podstrony przeglądał, czy dodał do koszyka produkt, czy też z jakiej podstrony opuścił witrynę. Mając tak dokładne dane możemy skierować do „oznaczonego” użytkownika interesujący go przekaz reklamowy, informujący chociażby o nowościach w ofercie lub produktach komplementarnych. Możliwości są ogromne, ogranicza je jedynie wyobraźnia.