Klient
Katowicka Spółdzielnia Mieszkaniowa jest jedną z największych spółdzielni w południowej Polsce. Istnieje od 1957 roku
i skupia niemalże 18 000 mieszkańców. Łączna powierzchnia wszystkich mieszkań
wynosi ponad 1 000 000 m².
Najbardziej prestiżowowym projektem zrealizowanym przez KSM jest Rekreacyjna
Dolina – Mały Staw. Osiedle złożone jest z czterech trzypiętrowych budynków
– to 128 mieszkań o powierzchni od 57 m² do 85 m².
Rekreacyjna Dolina – Mały Staw jest jedną z kilku inwestycji na terenie Katowic z
2012 roku. Wraz z nią powstało kilka konkurencyjnych osiedli.
Cel kampanii
KSM oprócz silnej konkurencji musiała zmierzyć się z faktem, że oferowane mieszkania
nie znajdowały się w zasięgu ręki przeciętnego mieszkańca Katowic. Istniało
duże ryzyko, że nie będzie tak wielu nabywców, jak zakładano podczas planowania
inwestycji.
Spółdzielnia szukała skutecznej metody na dotarcie do nowych klientów, gdyż
reklama prasowa nie przynosiła wymiernych korzyści.
Strategia oraz przeprowadzone działania
Agencja Netgo przygotowała strategię działań reklamowych w Internecie oraz
odpowiadała za jej realizację. Pierwszym elementem komunikacji marketingowej
była strona internetowa, której podstawowymi zadaniami były:
· ekspozycja najważniejszych atutów oferty
· zebranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów
Kolejnym etapem była reklama w wyszukiwarce Google. Dodatkowo uruchomiono
kampanię remarketingową w Sieci Reklamowej Google będącą uzupełnieniem
komunikacji z grupą docelową.
W procesie planowania kampanii o zasięgu europejskim przygotowano listę fraz
dzięki którym komunikacja trafiała tylko do potencjalnych klientów. Aby maksymalnie
wykorzystać potencjał Internetu kampania została poszerzona o reklamy
graficzne w sieci Google.
Kreacje
Media użyte do promocji
reklama Facebook
display – reklama banerowa
remarketing / remarketing Facebook
reklama YouTube
Efekty
mieszkań sprzedanych bezpośrednio dzięki Netgo
wyświetleń reklam
zapytań bezpośrednio ze strony internetowej