Kampanie remarketingowe

Déjà vu

Czy masz wrażenie, że reklamy w Internecie “chodzą” za Tobą? Jeśli tak, doświadczyłeś remarketingu.

Remarketing jest reklamą umożliwiającą dotarcie do osób, które odwiedziły już nasz serwis internetowy. Dzięki zaawansowanym algorytmom Google, mamy możliwość wyświetlania konkretnych reklam określonym odbiorcom. Ciekawym zastosowaniem banerowej kreacji remarketingowej może być wyświetlanie okazjonalnych życzeń klientom, którzy w przeszłości odwiedzili Twoją stronę. Taki zabieg pozwoli przypomnieć o nas, jednocześnie budując rozpoznawalność i zaufanie do firmy.

Jak działa remarketing?

Użytkownik, który trafił na stronę, zostaje “oznaczony” specjalnym ciasteczkiem. Następnie, gdy ogląda inne strony w internecie, i trafi na stronę będącą w sieci reklamowej Google, to zobaczy specjalnie dla niego przygotowane reklamy. Dzięki algorytmom, które śledzą ruchy użytkownika w witrynie, znamy jego zachowania, tzn. wiemy jakie podstrony przeglądał, czy dodał do koszyka produkt, czy też z jakiej podstrony opuścił witrynę. Mając tak dokładne dane możemy skierować do „oznaczonego” użytkownika interesujący go przekaz reklamowy, informujący chociażby o nowościach w ofercie lub produktach komplementarnych. Możliwości są ogromne, ogranicza je jedynie wyobraźnia.

Zalety remarketingu, czyli nieco o korzyściach:

  • kierowanie reklam następuje jedynie do określonej grupy odbiorców, zainteresowanej produktem lub usługą – są to bowiem osoby, które już odwiedziły witrynę.
  • przekierowanie użytkownika na odpowiednio zdefiniowaną stronę, zgodną z jego zainteresowaniami,
  • kierowanie spersonalizowanych reklam produktowych w oparciu o zachowania użytkownika w witrynie,
  • uzupełnienie działań crosselingowych, polegające np. na wyświetlaniu komplementarnych produktów/usług,
  • uzupełnienie działań upsellingowych, polegające np. na wyświetlaniu produktów/ usług o wyższym standardzie, większej ilości funkcji i wyższej cenie.
  • uzupełnienie działań promocyjnych, polegające np. na wyświetlaniu specjalnych kuponów rabatowych,
  • dotarcie do użytkowników, którzy utworzyli, ale porzucili koszyk i wyświetlenie im np. alternatywnej, tańszej i droższej wersji produktu/usługi, do tej przeglądanej w witrynie,
  • budowanie rozpoznawalności i zaufania do firmy/marki,
  • relatywnie niska cena kampanii, średni koszt 1000 wyświetleń reklamy wynosi mniej niż 5 zł.

Skontaktuj się z nami

[contact-form-7 404 "Nie znaleziono"]